Watch Movie Online - Osem2u
banner ad
Home » , , , » Ketahui Rahsia Tarikh Lahir Anda Dari Dr Azizan Osman

Ketahui Rahsia Tarikh Lahir Anda Dari Dr Azizan Osman



Salam semuanya.. ok, kali ni aku nak share mengenai Rahsia Tarikh Lahir dekat korang semua. Masuk bayaran dia, fuhhh RM499 !! Aku dapat ilmu ni masa aku pergi ke Seminar Tarikh Lahir Dr.Azizan dekat dewan MCA Jalan Ampang 4/2/2011 lepas. Sekarang baru berkesempatan nak buat ni, selak-selak buku diari, terbaca yang ni pulak. So dengan tak ada kerja, aku menaipkan entri ini untuk dikongsi kepada semua. :)
Sebelum tu, aku nak bawak korang kenali dulu siapa Dr Azizan Osman ni. Alaaaa, yang style jari tunjuk dekat kepala tu. Macam orang nak hypnosis org. hahahaha ;p Lets check it out!

Dr. Azizan Osman

  • Umur: 34
  • Horoskop: Scorpio
  • Tahun Zodiak: Tiger
  • Industri: Consulting
  • Jawatan: CEO & Founder, Richworks Resources
  • Lokasi: Kuala Lumpur : Kuala Lumpur : Malaysia

    Dr. Azizan Osman Terkenal sebagai pakar perunding dan jurulatih potensi diri menggunakan kajian tarikh lahir. Kolumnis di Metro Ahad setiap minggu, Dr.Azizanpernah ditemu ramah beberapa kali  di dalam rancangan Malaysia Hari Ini (MHI), Wanita Hari Ini (WHI) terbitan TV3 serta rancangan Nasi Lemak Kopi O (NLKO) terbitan TV9. Dalam tempoh setahun ini sahaja, Dr.Azizan telah membantu lebih 22,000 orang peserta di seluruh Malaysia melalui program yang diasaskan olehnya seperti Workshop Rahsia Tarikh Lahir, Intensif Rahsia Kuasa Minda Jutawan, 

Seminar Kenali Potensi Diri serta Intensif Mentor Kekayaan & Kejayaan. Buku pertama beliau “Tak Kenal Maka Tak Kaya” akan berada di pasaran pada awal 2010 tahun depan dan dijangka akan dijual melebihi 100,000 naskah dalam tempoh 3 bulan pertama 2010. Beliau bakal menjadi anak Malaysia pertama yang memegang rekod Malaysian Guiness Book of Record untuk penyertaan seminar yang terbesar di Malaysia lebih 100,000 pada tahun 2010. Beliau juga pernah menjawat jawatan tertinggi sebagai anak Melayu pertama di dunia yang menjadi Ketua Organisasi kepada syarikat UK The Cobra Group PLC yang beribu-pejabat di London dan mempunyai syarikat di lebih 25 buah negara seluruh dunia.
   Dr Azizan telah banyak memenangi anugerah Cobra peringkat antarabangsa termasuklah Platinum International Award. Beliau juga adalah pakar perunding dan jurulatih potensi diri ini yang dikenali sebagai “Dr.Tarikh Lahir” ini banyak berkongsi tentang mekanisma mengenali potensi diri, kekuatan serta kelemahan seseorang melalui kajian tarikh lahir serta berkongsi tentang  bagaimana mengaktifkan getaran tarikan kekayaan dan kejayaan di dalam kehidupan.



Ok, lepas ni kita akan buat kira-kira pulak tau. so, kalau nak paham tentang Rahsia dan Pengiraan Tarikh Lahir ni, aku harap korang fokus dan sediakan hp ke, calculator ke untuk proses pengiraan. Kalau tak ada, pandai-pandai la korang. Tapi bagi yang tak percaya dan cakap benda ini mengarut, terpulang la pada korang. Aku nak share je apa input yang aku dapat masa pergi seminar tu. BTW,


"The core reason for this seminar is to fully understand our potential, weakness and strength. We are able to fully recognize the character of our childrens, colleagues, friends, etc. Its not that u don’t take note of ur friends behavior for example, the purpose here is, can you manipulate them? Hehe tricky kan? Btw i forgot to add that you can determine from now on what career is suitable for your kids in the future." Cool huh? ;p
Ok, lets me intro dulu asal-usul benda ni. Mind you that this is called metaphysic approaches where it has been a research over thousand years ago. It recognizes peoples behavior and it has been experimented to billions of people so come on la, accurate dowh! Maybe for some reason u said its not accurate at all (the negativity), ok sebabnya u have change which is good or korang memang tak nak mengaku. Hahahaha ! Well itu choice korang. We can use this input and practice it in our daily lives/career/business so that we can sacked the negativity, improved our ability, cherish our positivity and take advantage of our potential.
"Allah tidak akan mengubah keadaan seseorang itu jika dia tidak berusaha mengubah diri sendiri"



Sebelum kita pergi dengan lebih jauh. Aku nak menyatakan sifat beberapa nombor di dalam rajah di bawah.

* Pertama, nombor kod asas diwakili oleh huruf O di dalam bulatan biru. Nombor kod asas ini mewakili ciri-ciri utama individu.
* Kedua, nombor-nombor cermin diwakili oleh huruf S dan T di dalam bulatan hijau. Sekiranya nombor-nombor cermin ini memiliki nilai yang sama; sebagai contoh S = 6, dan T = 6, maka individu tersebut dikatakan berpotensi besar untuk menjadi seorang individu yang amat hebat dan popular.* Ketiga, nombor chassis atau nombor kod peribadi. Nombor chassis ini terdiri daripada I, J dan O. Nombor chassis ini juga dikatakan sebagai nombor kombinasi penentu sifat peribadi seseorang. Kedudukan nombor-nombor chassis ini telah aku warnakan dengan warna biru cair.
* Keempat, nombor-nombor circular yang terdiri daripada kesemua 16 nombor yang diwakili oleh huruf A, B, C, D, E, F, G ,H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S dan T. Kombinasi nombor-nombor tertentu daripada nombor circular ini juga dikatakan satu cara lagi untuk menghalusi sifat peribadi individu.
Ada beberapa perkara yang perlu diketahui oleh individu sebelum mengira nombor chassis atau kod asas individu berdasarkan tarikh lahir mereka. Pertama AB mewakili dua digit hari lahir. Kedua DC mewakili dua bulan lahir. EF dan GH pula mewakili empat digit tarikh lahir. Pendek kata, tarikh lahir individu perlulah disusun mengikut format AB.CD.EFGH yang pada akhirnya akan bertumpu menjadi A+B+C+D+E+F+G+H untuk mengetahui nombor kod asas.
Sebelum itu, perlu diketahui di sini, bahawa sebarang nombor dua digit seperti 10, 11, 12 dan ke atas perlulah diubah menjadi nombor satu digit menerusi kaedah numerologi seperti berikut:
10 –> 1 + 0 = 1
11 –> 1 + 1 = 2
12 –> 1 + 2 = 3
19 –> 1 + 9 = 10 –> 1 + 0 = 1 maka untuk kes seperti ini, kita ambil 1
20 –> 2 + 0 = 2
94 –> 9 + 4 = 13 –> 1 + 3 = 4 maka untuk kes seperti ini, kita ambil 4
Sebagai contoh, aku akan ambil tarikh lahir Tun Dr. Mahathir Mohamad. Tokoh negara Malaysia ini dilahirkan pada 10 Julai 1925 dan merupakan seorang tokoh yang amat dikagumi di kebanyakan negara, termasuk di negara-negara maju.

Mari kita semak cara pengiraan tarikh lahir Tun Dr. Mahathir Mohamad di atas. Mula-mula kita susun tarikh lahir Tun Dr. Mahathir Mohamad daripada 10 Julai 1925 kepada 10:07:1925 mengikut format AB:CD:EFGH, dan kita akan dapat menjalankan pengiraan seperti di bawah:
AB:CD:EFGH –> 10:07:1925
A=1, B=0, oleh itu A+B= 10 –> I=1
C=0, D=7, oleh itu C+D= 7 –> J=7
E=1, F=9, oleh itu E+F=10 –> K=1
G=2, H=5, oleh itu G+H=7 –> L=7
dan seterusnya.
Berdasarkan kiraan rahsia tarikh lahir Tun Dr. Mahathir Mohamad di atas, maka kita dapati Tun Dr. Mahathir memiliki nombor-nombor berikut:
* Nombor kod asas diwakili oleh huruf O = 7
* Nombor-nombor cermin diwakili oleh huruf S dan T adalah sama iaitu masing-masing ialah 6.
* Nombor chassis atau nombor kod peribadi I.J.O Tun Dr. Mahathir ialah 1.7.7.
* Nombor-nombor circular yang terdiri daripada kesemua 16 nombor yang diwakili oleh huruf A, B, C, D, E, F, G ,H, I, J, K, L, M, N, O, P, Q, R, S dan T bagi Tun Dr. Mahathir ialah 1,1,3,6,6,6,6,6,6,7,7,7,8,8,9 dan 9.
HURAIAN NOMBOR KOD ASAS:
Nombor kod asas ini diperolehi berdasarkan nombor chassis. Contohnya Tun Dr. Mahathir memiliki nombor-nombor kod asas 1, 7 dan 7 atau nombor chassis 1.7.7. Ini bermaksud Tun Dr. Mahathir memiliki nombor chassis berdasarkan 1 dan 7. Jika anda memiliki nombor chassis 1.2.3 maka sifat peribadi anda adalah berdasarkan nombor 1.2.3. Namun kod asas yang paling utama bagi anda adalah nombor yang mewakili huruf O. Dalam kes ini, nombor 7 mewakili ciri-ciri utama Tun Dr. Mahathir, manakala nombor 1 adalah rangkaiannya.
Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 1
Pro: Mempunyai sifat seorang pemimpin, ada daya tarikan yang tinggi daripada jantina yang berlainan, mempunyai kebijaksanaan yang tinggi, berupaya mengkaji dan menganalisis sesuatu perkara dengan mendalam dan spesifik, seorang yang sukakan ilmu pengetahuan dan memiliki ilmu pengetahuan yang tinggi, seorang yang sangat teliti dalam kebanyakan perkara, memiliki daya kreativiti yang sangat tinggi dan kepekaan yang tinggi.
Cadangan: Kepekaan dan kreativiti yang dimiliki hendaklah digunakan dengan sebaik-baiknya kerana individu yang memiliki nombor kod asas 1 berpeluang besar memperolehi keuntungan menerusi kreativiti dan kepekaan.
Kontra: Pentingkan diri sendiri, tidak suka dikritik, susah untuk menerima pandangan atau komen daripada orang lain.
Cadangan: Individu dengan nombor kod asas 1 sesuai bekerja sendiri berbanding bekerja di bawah majikan.
Selebriti dan tokoh yang memiliki nombor kod asas 1 termasuklah Arsene Wenger, Tom Hanks dan Hulk Hogan.
Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 2
Pro: Seorang yang berkemahiran tinggi dan memiliki personaliti yang menarik. Mudah kelihatan tenang dan selamba dalam kebanyakan keadaan. Peramah. Sangat suka menjaga kebersihan. Rajin. Berfikiran Matang. Baik hati, lembut hati dan suka menjaga kebajikan dan keperluan orang lain. Mudah bergaul dengan golongan yang lebih tua daripadanya. Apabila diberi tugasan, individu dengan nombor kod asas 2 akan berusaha untuk menyempurnakan tugas tersebut dengan sebaik mungkin. Suka memberi sumbangan, berjasa dan berbakti kepada masyarakat. Boleh dianggap sebagai seorang sahabat atau saudara.
Kontra: Adakalanya kurang berkeyakinan untuk memulakan sesuatu perkara (kurang yakin dengan kebolehan diri, sekiranya kurang maklumat tentang sesuatu perkara yang hendak dilakukan) walaupun pada hakikatnya orang lain melihat dia sebagai seorang yang sememangnya mampu untuk melakukannya. Mendengar nasihat tetapi tidak semestinya mengikut nasihat tersebut (kelihatan seperti seorang yang lurus tetapi sebenarnya degil). Lebih mengutamakan kepentingan orang lain berbanding kepentingan diri sendiri dalam kebanyakan situasi. Suka berkorban untuk orang lain sehingga boleh memudaratkan atau menyusahkan diri sendiri.
Contoh selebriti yang memiliki nombor kod asas 2 ialah Adi Putra (kanak-kanak pintar Malaysia).
Sifat Peribadi Individu Nombor Kod Asas 3
Pro: Dikatakan sebagai seorang individu yang serba boleh. Seorang yang idealistik, aktif dan berpandangan jauh. Tahu dan faham keperluan diri. Mampu membezakan antara perkara buruk dengan perkara baik. Berkebolehan dalam bidang yang diceburi. Berpotensi untuk hidup mewah sekiranya berusaha bersungguh-sungguh. Mudah menyatakan pandangan terhadap sesuatu perkara (suka memberi komen).
Kontra: Bersikap terlalu agresif, bukan seorang yang penyabar dan boleh jadi seorang yang mudah melenting atau panas baran. Suka mengambil mudah sesuatu perkara dan tidak tegas. Boleh jadi seorang yang nakal dan bermulut laser. Perlu berhati-hati dengan perkataan yang digunakan semasa bercakap kerana individu dengan nombor kod asas 3 boleh menyakiti hati orang lain dan seterusnya merenggangkan perhubungan dengan orang lain.
Selebriti yang mempunyai nombor 3 termasuklah Wayne Rooney, Christiano Ronaldo dan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Rahsia Peribadi Individu Nombor Kod Asas 4
Pro: Suka mempelajari sesuatu perkara, bekerja dengan tekun, tabah dan memiliki strategi dalam melakukan satu-satu perkara. Memiliki jiwa seni dan biasanya boleh berjaya dalam peperiksaan. Seseorang yang boleh dipercayai dan boleh menyesuaikan diri dengan masyarakat. Mudah bersimpati dengan orang lain dan memiliki karisma. Peramah. Suka mengembara dan mencari kebahagiaan dalam hidup. Apabila gagal, akan mudah bangkit semula.
Kontra: Suka memendamkan perasaan. Tidak mudah meluahkan rasa tidak puas hati dalam sesuatu perkara. Terlalu mengutamakan perkara-perkara remeh dan berfikiran sempit, tidak berpandangan luas. Mudah mengalami masalah dalam perhubungan dan rumah tangga.
Selebriti yang memiliki nombor kod asas 4 termasuklah Bill Gates, Alex Ferguson dan Margaret Thatcher.
Individu Dengan Kod Asas 5
Pro: Memliki sikap kepimpinan yang kuat. Suka mengambil risiko. Suka mencuba perkara-perkara baru. Boleh memimpin dan ada karisma. Selalunya akan memegang jawatan tinggi. Sangat rajin dan selalu fokus terhadap kejayaan masa depan jika beliau berkeinginan untuk mencapai kejayaan tersebut. Berfikiran realistik, tegas, berkesedaran tinggi dan tidak suka berangan-angan. Tidak mudah melakukan satu-satu perkara yang sama, perlukan kepelbagaian dan mudah asyik dengan satu-satu perkara yang dilakukan.
Kontra: Keras kepala, tidak boleh dihalang sekiranya ingin melakukan sesuatu perkara. Mudah cerewet biarpun dengan hal-hal kecil. Tidak mudah bertenang dan sentiasa sibuk bekerja. Kurang teliti dalam menyempurnakan satu-satu kerja.
Contoh selebriti yang memiliki nombor kod asas 5 termasuklah Britney Spears, Ronaldo, Abraham Lincoln dan Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Ciri-ciri Peribadi Individu Dengan Nombor Kod Asas 6
Pro: Nombor 6 dikatakan sebagai nombor untuk terus hidup atau wujud. Mempunyai perjuangan dalam kehidupan. Individu dengan nombor 6 merupakan seorang yang sangat bersopan, berbudi bahasa dan selalunya memiliki citarasa yang tinggi dalam kehidupannya. Individu dengan nombor kod asas 6 juga mudah hidup senang atau mewah dan pada masa yang sama juga merupakan seseorang yang mengawal harta benda dan kekayaan.
Individu dengan nombor 6 akan berjaya dalam karier dalam bidang pendidikan, bidang seni dan bidang keagamaan. Individu dengan nombor 6 akan mejadi popular dalam masyarakat. Individu dengan nombor 6 juga sangat mengambil berat dan menjaga kebajikan orang-orang bawahannya. Suka membantu orang lain. Selalu menjadi pendamai.
Kontra: Individu dengan nombor 6 suka berbangga dan tidak akan mengambil kerja mudah. Seorang yang perfectionist dan mahukan kesempurnaan dalam melakukan sesuatu perkara. Patuh terhadap kata-kata orang atasan dan tidak mudah menerima cakap atau arahan daripada orang-orang lain yang bukan ketuanya. Melakukan sesuatu adakalanya disebabkan ada kepentingan dalam hasil kerja tersebut yang diperlukan untuk menyempurnakan sesuatu perkara yang lain.
Selebriti yang memiliki nombor kod asas 6 termasuklah Luis Felipe Scolari (pengurus pasukan bola sepak Chelsea), Rafa Benitez (pengurus pasukan bola sepak Liverpool), Warren Buffett (pakar kewangan dunia) dan Albert Einstein (genius dalam bidang Matematik dan Fizik).
Keperibadian Individu dengan Nombor Kod Asas 7
Pro: Memiliki kemahiran yang sangat tinggi dan sangat teliti apabila mengendalikan sesuatu perkara. Individu dengan nombor kod asas 7 tidak akan lupa kepada orang yang pernah menolongnya. Seorang yang sangat-sangat menghargai dan suka berterima kasih. Individu ini ghairah dengan cinta dan seks. Seorang pemikir. Suka kedamaian dan ketenangan. Menarik perhatian orang ramai. Suka menjadi perhatian ramai atau melakukan perkara-perkara yang boleh menonjolkan dirinya di khayalak ramai. Suka mengejar kemasyhuran, populariti dan tuah.
Kontra: Pandai memutarbelit kata-katanya. Suka berlawan cakap. Tidak tetap pemikiran atau pendirian. Mudah mengubah keputusan. Tidak tegas. Sangat suka berahsia dan sikap seperti ini selalunya menyebabkan dirinya dipandang negatif. Tidak menghargai erti persahabatan sejati atau persaudaraan yang sebenar. Sering menganggap semua orang adalah sama. Mendekati orang-orang tertentu kerana ada kepentingan terhadap diri sendiri. Boleh bertindak kejam jika mood tidak baik. Mudah berasa tertekan. Suka menyendiri dan akan mencari kawan apabila ada keperluan. Cerewet. Sensitif dengan persekitaran.
Selebriti yang memiliki nombor kod asas 7 termasuklah Frank Lampard (pemain bola sepak Chelsea), Saddam Hussein, Mawi dan Michael Jackson.
Sikap Individu Dengan Nombor Kod Asas 8
Pro: Selalunya lebih aktif di kalangan kawan-kawan, dan ini menyebabkan individu dengan nombor kod asas 8 mudah terkenal. Sangat pendiam, konservatif dan pasif. Bertanggungjawab dan sangat bermoral. Seorang yang boleh dipercayai. Boleh menyelesaikan masalah. Tidak akan mempermain-mainkan orang lain.
Kontra: Kadangkala tidak jelas dengan apa yang hendak atau sedang dilakukan. Matlamat kabur. Nampak kuat secara luaran tetapi sebenarnya berhati sensitif. Sangat berhati-hati dan percaya kepada pandangan diri. Mudah kehilangan peluang. Sekiranya terjerat dengan perkara-perkara tidak berfaedah dan membuang masa seperti hiburan, individu dengan nombor kod asas 8 mudah jatuh ke jurang kegagalan.
Selebriti yang memiliki nombor kod asas 8 termasuklah Osama Laden dan Steven Gerrad (pemain bola sepak Liverpool).
Individu dengan Kod Asas 9
Pro: Sangat optimistik dan berfikiran terbuka. Suka kelihatan cantik. Sangat beradab. Pintar, peka dan sensitif. Berkebolehan untuk bersikap offensive dan defensive. Pandai dalam memenangi hati orang lain. Berkebolehan untuk menghiburkan orang lain. Mempunyai daya tarikan sebagai penghibur. Boleh berkawan dengan sesiapa sahaja. Melakukan kerja dengan cepat tetapi tidaklah secara terperinci atau khusus. Fleksibel terhadap persekitaran.
Kontra: Tidak mengambil berat terhadap orang bawahan. Bersikap emosional. Pada mulanya memiliki ramai kawan, dan kemudian berkemungkinan besar akan kehilangan kawan satu demi satu sehingga menjadi seorang yang kesunyian. Mudah berubah-ubah sikap dan sukar difahami. Mudah mengikut perasaan, kadangkala gembira, kadangkala tertekan dan sebagainya. Mudah berputus asa apabila menghadapi cabaran yang sukar.
Selebriti yang memiliki nombor kod asas 9 termasuklah Harrison Ford, Elvis Presley, Suharto dan Megawati Sukarno.
NOMBOR-NOMBOR CIRCULAR :
The next section is hardcore! You have 16 circular box right? ALL 16 number inside the circular box can be used for combination of the number below. For example num Dr Mahathir td ialah 1,1,3,6,6,6,6,6,6,7,7,7,8,8,9 dan 9.  So, jom kita tengok maksud dan ciri-ciri yang ada pada Pemimpin Terhebat kita ni. Check it out!
1 2 3 @ 1 2 bermaksud :
  • Ada kekuatan/bakat/anugerah suara
  • Boleh bercakap dengan lancar dan pantas
  • Kadangkala bercakap kosong
  • Kadangkala tidak boleh mengawal mulut atau terlepas cakap/kurang pandai bergurau
  • Boleh berhujah/berdebat
  • Boleh menjadi guru, pensyarah, ahli politik, sales person.
  • Bakat dalam menulis, melukis (untuk orang kurang upaya)
4 2 6 @ 2 4
  • Boleh jadi penceramah/pandai berceramah.
  • Boleh berkongsi ilmu dengan sesiapa saja.
  • Boleh menjadi seorang motivator/presenter.
2 7 9
  • Ada daya penarik semula jadi.
  • Mempunyai karekter pelaris. (macam susuk gitu) haha!
  • Individu tersebut tidak semestinya kacak/cantik
  • Pandai memujuk orang
  • Mudah meyakinkan orang
  • Ayat power (bodek)
  • Mudah tarik ramai kawan yakni ramai org suka nak kawan dengan dia.
  • Ada kawan tapi tak ramai. (prob)
  • Ditakuti mempunyai hubungan sulit dengan orang lain. (prob)
8 4 3
  • Baik
  • Sentiasa ada idea baru
  • Selalu mencari kejayaan dan peluang.
  • Mempunyai bakat dalam penulisan/asyik bagi proposal.
  • Pandai membuat perancangan
  • Buruk
  • Mudah berasa bosan dengan satu-satu perkara
  • Terlalu suka berangan-angan
  • Susah untuk berjaya jika tidak fokus dalam melakukan sesuatu perkara
  • Suka bertukar-tukar syarikat (bagi usahawan)
5 7 3
  • Baik
  • Mudah bergaul dengan orang atasan atau VIP.
  • Boleh jadi VIP/Saudara kepada VIP
  • Orang atasan mudah percaya percakapannya
  • Buruk
  • Akan ada orang yang tak puas hati dengan anda
  • Senang disabotaj (tikam belakang)
  • Mudah difitnah
  • Duit selalu habis sebab selalu belanja orang atasan.
  • Mudah dihentam dan menghentam orang (kelantangan bercakap)
9 1 1
  • Baik
  • Lebih suka berdikari dalam melakukan sesuatu
  • Suka bekerja sendiri dan sukar bekerjasama dengan orang lain
  • Susah ada rakan kongsi kerana mudah bertentangan pendapat
  • Suka buat keputusan sendiri
  • Boleh menjadi orang tengah (consultant/negotiation)
  • Mudah berjaya atas usaha sendiri/Tak mudah give up.
  • Buruk
  • Akan ada rasa tidak puas hati kepada anda dan akan dikhianati
  • Tidak boleh bersendirian (mudah kesunyian gitu)
  • Keras kepala
  • Senang dikhianati orang lain
1 1 1 1 @ 6 6 6 6 @ 1 6 1 6 @ 6161
  • Baik
  • Pandai simpan maklumat/pandai berahsia
  • Akan berfikir dulu sebelum bercakap
  • Tapi bila dah bercakap, tak berhenti-henti pulak bercakap. adeh
  • Suka berfikir secara mendalam/Suka berfikiran jauh
  • Buruk
  • Tidak suka berkongsi masalah
  • Mudah berasa kecewa
  • Mudah dilanda tekanan emosi
  • Mudah Risau
  • Mudah buruk sangka
  • Ditakuti terkena penyakit mental
  • Senang kena migrain
4 5 6
  • Baik
  • Anda boleh dilatih dan sesuai menjadi akauntan
  • Boleh menjadi business owner, usahawan, akauntan.
  • Buruk
  • AWAS! Mudah terlibat dalam penyelewengan dan rasuah
9 9 9 @ 9 5 5 @ 9 5 9
  • Baik
  • Berpotensi berjaya dalam semua bidang
  • Banyak peluang dalam hidup 
  • Buruk
  • Boleh mengubah diri menjadi seorang yang tamak
  • Sunyi dan suka tinggal di kawasan yang banyak pokok/berhutan/tempat tinggal kawasan bukit.
855 @ 8 8 8
  • Baik
  • Seorang yang hyperaktif
  • Berpontensi untuk menjadi seseorang yang memiliki pengaruh dan kuasa
  • Buruk
  • Panas Baran
  • Mudah berasa resah dan gelisah (perlu belajar bertenang)
333 @ 335
  • Seorang pendendam
  • Kurang sabar
  • sentiasa rasa resah gelisah
  • Keinginan sangat tinggi/nafsu kuat
4 5 9
  • Baik
  • Mempunyai deria ke 6 yang kuat
  • Mudah dapat ilham/firasat
  • Dapat mengetahui sesuatu lebih awal dari orang lain.
  • Pandai mendapatkan sesuatu
  • Buruk
  • Pandai menipu/muslihat
  • Pandai merancang strategi
6 7
  • Senang kasihankan orang lain.
  • Mudah belanja untuk orang lain (sebab tu sengkek)
1 5 6
  • Lebih sesuai kerja di luar (outstation) / senang buat duit dengan mengembara.
1 8 9
  • Suka melancong dan juga suka melencong.
  • Kena elajar hadapi tekanan kerana mudah rasa tertekan
  • Suka bergerak yakni tak boleh duk diam kat sesuatu tempat.
8 3
  • Baik
  • Suka aktiviti luar rumah
  • Seorang yang aktif
  • Buruk
  • Mudah bosan
  • Tidak suka duduk diam di dalam rumah tanpa kerja
3 3 6
  • Seorang yang luar biasa yakni :
  • Duit senang masuk, senang keluar
  • Anda aktif/senang untuk menarik duit. (money magnet)
9 6 6
  • Anda seorang yang boleh berniaga dan senang mendapat keuntungan.
7 1
  • Anda mudah ditipu oleh orang
  • Mudah percaya dekat orang.
9 3 3 
  • Anda mempunyai bisnes tetapi prestasi tidak konsisten. Macam sekejap naik sekejap turun. Sekejap untung dan sekejap rugi.
  • Kejayaan tak kekal lama.
  • Untuk mengelakkan perkara ini terus menghantui, ada 2 cara iaitu 
  1. Tenaga anda sangat bagus, maksimum, tapi tak bertahan lama. so, setiap 3 bulan anda kena pergi bercuti untuk dapatkan balik keseimbangan anda. Environment spt Air Terjun, laut, hutan (berkelah di hutan. Paling kurang 3 hari anda kena cuti dan tak boleh bawak hp dan komputer. Wahh, macam bawak diri terus kan. hehehe
  2. Masuk kelas Dr Azizan. Hahaha
9 4 4
  • Boleh duduk bahagian operation/management
  • Sangat bagus dalam bidang penyelidikan.
  • Orang yang mempunyai high taste.
5 5 5 

Ada 2 kategori :
  1. Senang menjadi orang yang berpengaruh dan berpangkat.
  2. Tidak mempunyai pendidikan yang bagus :
  • Suka memberontak/agresif/tegas
  • Rasa rendah diri
7 8 6
  • Sangat bertanggungjawab
  • boleh menjadi ketua/pengurus/boleh menerima tekanan
  • orang yang motivated by material.
  • Seorang yang boleh membantu masalah orang lain.


Ok, sampai situ saja. lepas je balik dari kursus dulu.. aku terus praktikkan utk test benda ni. Most of 80% adalah betul dan kena dengan dorang apabila terangkan ciri-ciri pada dorang. Like dorang buat kira-kira, lepas tu aku bentangkan jawapan mengikut nombor yang dorang sebutkan. Dan 80% betul dan 20% lagi tak berapa kena. So, di harap korang jangan terlalu taksub untuk percaya benda ni. Aku share je dan korang nilaikan sendiri ok. :)
Selamat membuat eksperimen kepada sanak saudara, rakan-rakan, awek/boyfriend korang semua. Kejutkan dorang nanti dengan soalan cepu emas balik raya nnt. wakakakaka!