banner ad
Home » , , » [Tips] Cara Mengetahui Seorang Perempuan Masih Dara atau Tidak

[Tips] Cara Mengetahui Seorang Perempuan Masih Dara atau Tidak

Pasangan hidup adalah salah satu hal yang amat menentukan terbinanya kehidupan sakinah wa rahmah didalam keluarga. tentunya selain ketaqwaan, nasab (garis keturunan) dan memiliki sedikit harta, kecantikan serta kesucian seorang gadis sangat dianjurkan dan menentukan dalam memilih pasangan. berikut ada sedikit tips untuk mengetahui seorang gadis yang masih suci. semoga dapat bermanfaat, dan ini adalah tips buat ikhwan-ikhwan yang benar-benar hendak membina rumah tangga, jadi jangan disalahgunakan…Layan...


Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan diantaranya:

DAHI
Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu senggama licinnya hilang, justru yang timbul kedutan (garis2) yang kadang nampak kadang tidak ketika bercakap. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimamah usia. Kedutan suci yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan marah, sementara kedutan kerana dimakan usia sentiasa nampak dan kekal.

Tetapi kedutan kerana hilangnya kesucian tidak mudah dihilangkan. Untuk memudahkan melihat gadis yang masih suci atau tidak. Cuba perhatikan dahi perempuan yang sudah bersuami dengan yang belum. Perhatikan betul2, nampak kelainannya. Gadis yang sudah tidak suci terdapat beberapa kedutan garis2 timbul dan melekuk didahi gadis itu. Perhatikan betul2 sebab garis2 itu tidak begitu nampak (terang). Wallahu a’lam.

HIDUNG
Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuhh ujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, kadang2 warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat, tak percaya cuba tengok hujung hidung anak perempuan, merahkan..? Bagi lelaki yang suka merosak kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh karena itu disebut lelaki hidung belang. Wallohu a’lam

MATA
dari mana datangnya cinta, dari mata turun ke hati…..
Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantikkah, berserikah, maniskah, dsb. kadang2 kita hanya memandang wanita cantik luarannya saja, tapi bahagian dalamnya sudah musnah, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak cuba tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bermaksud gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. lebam yang menunjukkan tidak suci nampak semacam garis2 hitam di bawah kelopak mata disamping warna hitam dibawah kelopak mata sedikit kelihatan berkedut. Gadis yang masih suci matanya berseri2, tidak ada warna hitam, lebam maupun garis2. Apabila gadis itu tertawa di bawah kelopak matanya tidak terdapat apapun, seperti kedut (berkeriput) , bergaris dll. Wallohu a’lam.(yg dimaksud lebamnya mata bukan kerana kurang tidur :-D )

PUNGGUNG
Punggung gadis berubah melalui 2 proses:

1. Punggung gadis menjadi besar kerana proses hormon.
2. Punggung gadis menjadi besar kerana lelaki.

Punggung yang sudah kena sentuhan lelaki akan menjadi besar, lebih2 yang sudah melakukan hubungan kelamin. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan cantik, sebab masih kental dan tegang serta tidak lesu dan jatuh. Cuba perhatikan pinggang gadis, kalau pinggangnya masih ramping dan punggung tidak besar, tidak montok dan kenyal pada punggungnya. Kalau berjalan punggungnya tidak goyah sebab dagingnya masih solid dan tidak lembut kalau dipegang (jangan pegang sesuka hati, nanti ada yg makan penampar =D), maksudnya dia masih suci. Bagi yang pernah melakukan hubungan seks, punggungnya memang berisi dan besar tetapi tidak kental, punggungnya nampak jatuh, lebih2 ketika berjalan, goyangannya tidak melantun. (jangan imagine lebih2 plak :p)

Kenapa punggung gadis yang pernah melakukan hubungan badan nampak sedikit jatuh? Disaat melakukan hubungan seks, lebih kurang 90% hormon yang ada di bahagian punggung akan tertumpu kebahagian kemaluan, sebab di masa klimaks, punggung gadis menjadi tegang.

Apabila sudah habis melakukan hubungan punggung yang tegang akan mengendur semula dan ini menyebabkan punggung menjadi kendur dan jatuh. Lebih kerap gadis itu melakukan hubungan seks, punggung akan semakin jatuh dan lesu, leper. Wallahu a’lam.

TELINGA
Telinga termasuk salah satu panca indra yang boleh digunakan untuk mengetahui samaada gadis itu masih suci atau tidak. Di negera china telinga sebagai peramal untuk mengetahui penyakit didalam tubuh seseorang. Gadis yang tidak pernah disentuh oleh lelaki, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit atau dicium dan disentuh, secara automatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan tidak lagi kemerah-merahan dan menjadi pucat. Bagi gadis yang masih suci tapi pernah kena sentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat. Wallahu a’lam.

BUAH DADA (payudara)
Peranan buah dada memang banyak, bukan sekedar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti kalau gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya, lebih kerap disentuh, lebih kendur. Perhatikan gadis disaat berjalan atau berlari, bergerak2 dan melambai jatuh (ke bawah) dan berbuai sekali bermaksud ketegangan sudah hilang. Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu melambai2 berarti ketegangan masih ada.

Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena remas. Sebab, buah dada yang besar sebab kena ramas dan yang besar sebab semulajadi memang berbeza.

Buah dada yang kena ramas menjadi besar tetapi tidak tegang. Sementara buah dada yang besar sebab semulajadi setiasa tegang dan disaat berjalan tidak bergoyang, kalau yang kena ramas bergoyang terbuai-buai seperti telinga gajah, berbuai kekiri, kekanan, keatas, kebawah terkadang melambung2 ketika gadis itu berjalan atau berlari.

Seorang gadis jika telah dewasa, kecil kemungkinan ukuran payudaranya berubah, kecuali bila berat badannya bertambah. Bentuk tubuh yang baik akan membentuk payudara nampak lebih besar. Cuba tanyakan, apakah ia senang payudaranya disentuh atau tidak? Sebagian wanita memiliki puting payudara yang sangat sensitif sebagian lainnya tidak, mereka mungkin ingin payudaranya disentuh atau mungkin tidak. Tetapi umumnya wanita menyukai sentuhan lembut dan ciuman pada payudara dan juga pada puting payudara. Payudara dan putingnya akan mengeras apabila dirangsang. Begitulah tanda2 yang paling jelas bila ia terangsang, meskipun tidak semuanya demikian. Tanda2 lainnya adalah pelendiran pada liang vagina, kemerah-merahan di dada dan meningkatkan kecepatan denyut jantung dan pernafasan. Wallahu a’lam.

GARIS TELAPAK TANGAN
Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua tapak tangannya, jikalau retak (urat2 yg mrupai retak), bukan disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandung kimia, bermaksud gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua tapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah, jika selepas ditekan, ia akan tegang serta merta. Satu cara lagi, cuba perhatikan tapak tangan kanan, jika ada garis putus2 bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus2 bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat telapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya dalam masa satu minit, ketika menggenggam terasa panas sedikit dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, bila nampak pucat sekali walaupun ada rasa hangat bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah terbang.

Cuba pegang jari kelingkingnya, kira2 satu minit, lalu lepaskan, tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang dan dilepaskan? Kalau ia menjawab tak ada rasa, mintalah maaf banyak2, kemungkinan ia tidak suci lagi. Tapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar2 atau ada rasa sakit seperti berdenyut2. Alhamdulillah nampaknya masih suci. (Yg menguji mesti lelaki)

JARI TELAPAK TANGAN
Dengan jari2lah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan, begitu pula halnya jari2 perempuan, jari2 adalah kawasan yang paling asas untuk mengetahui gadis masih suci atau tidak. Caranya cukup mudah, terlebih dahulu berjabat tangan, selama berjabat tangan remas2lah tangannya, kalau laki2 bukan mahramnya boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternodai. Apabila tangan dan jari2 gadis itu boleh di ramas2 bererti peluang untuk memegang tempat2 yang lain terbuka lebar. Cuba jari2 gadis itu di belai2 dan di remas2 dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan lelaki dijarinya memang membawa satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke bahagian2 yang lain. Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tidak percaya cubalah betapa bahagianya berjalan sambil berpegangan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu terbiasa di sentuh atau tidak, cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, selama bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah? kalau dia terkejut bererti besar kemungkinan dia masih suci, kalaupun dia pernah berasmara, mungkin belum sampai tersondol. Jika disaat jari kelingkingnya disentuh dia nampak rilex saja, dan tak mau bicara, besar kemungkinan kesuciannya sudah lenyap. Wallohu a’lam.

PERUT
Peribahasa mengatakan biar pecah di perut jangan pecah di mulut, begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah kegadisannya, pasti pecah perut. Bila gadis pernah melakukan hubungan kelamin, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit. Oleh karena gadis yang belum pernah melakukan hubungan badan pinggangnya masih ramping dan perutnya masih kempis. Mengapa perut menjadi buncit sedikit? Ketika gadis itu melakukan hubungan kelamin sudah tentu gadis itu sampai ke puncak (organsme), ketika gadis itu tidak tahan dan menahan dibagian perut. Otot2 bahagian perut menahan ke puncak dengan daya tahan yang sangat tinggi dan kuat. Ketika itulah perut itu mengembang dan setelah melakukan hubungan badan perut pun membuncit sedikit. Satu lagi tanda di perut, kalau gadis itu sudah pernah melakukan hubungan seks, ada garis panjang dari bawah buah dada sampai ke perut dan dari pusat sampai ke kemaluan. Garis ini tidak terjadi pada semua gadis, tetapi kalau ada gadis yang memiliki garis ini maksudnya ia tidak suci lagi. Ada sebahagian gadis yang sudah pernah melakukan hubungan seks hanya memiliki garis dari bagian bawah pusat sampai ke kemaluan. Kalau gadis itu sudah hamil, garis itu akan terbagi dua, cuba lihat perut wanita yang hamil, mesti ada garis2 retak yang melintang di perutnya. Gadis yang masih suci pada umumnya perutnya masih lembut. Bagi yang sudah pernah berhubungan badan, kulit perutnya agak kasar sedikit. Ada juga yang menjadi keras sebab hormon2 dan lemak mewujudkan gumpalan dibahagian bawah dinding perut. Wallahu a’lam

RAMBUT
Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang kemas, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak berghairah. Di zaman nenek moyang kita dulu, mungkin masih ada yang diamalkan sampai saat ini. Ketika seorang gadis hendak dinikahkan, ahli penghias pengantin terlebih dahulu memotong rambut didahi, ditekuk dan disebelah belakang telinga kiri dan kanan. Rambut2 inilah yang oleh mereka disebut rambut perawan. Dengan menggunting rambut2 ini, mereka mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. untuk membuktikan cuba sediakan satu buah kelapa muda yang sudah dilubang ditengahnya dan airnya tidak dibuang lalu masukkan potongan rambut tersebut. Jika rambut2 itu terapung dipermukaan air kelapa artinya gadis itu masih suci. Jika semua rambut itu tenggelam ertinya gadis itu sudah tidak suci. satu lagi caranya, kalau disaat ditiup angin rambut gadis itu mengembang lembut dan kembali ketempat asalnya. Alhamdulillah nampaknya ada harapan kegadisannya masih ada. Wallahu a’lam.

BIBIR
Percaya atau tidak bahawa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan membuat pergerakan darah akan mengalir kebibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis lebam (bengkak) atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak kelihatan pucat dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah kena cium akan nampak bengkak sedikit walaupun hanya satu kali saja, dan dapat merubah bibirnya juga terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir. Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi nampak kalau diperhatikan betul-betul. Ada pula yang mengatakan gadis tidak suci ketika ia tertawa bibirnya nampak lebih lebih besar dari pada tidak tertawa dan bibir bawah tampak keluar dari pada bibir yang atas. Wallahu’alam.

KEMALUAN
Ini tentunya hanya diketahui selepas berkahwin. Permukaan gadis yang pernah melakukan hubungan kelamin, kelihatan sedikit lebam, pintu kemaluan tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput darah bisa dilihat langsung kedalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih ketat bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit bermaksud gadis itu sudah tidak perawan lagi. Cuba perhatikan warna kemaluan gadis, kalau permukaannya pintu kemaluannya berwarna ungu, kemerah-merahan berarti dia masih suci, akan tetapi kalau warna merah sudah pudar malah menjadi pucat, bermaksud dia sudah tidak suci lagi. lagi satu, biasanya ketika malam pertama, lelaki biasanya agak susah memasukkan zakarnya kedalam kemaluan gadis. Pertama kali melakukan hubungan kelamin dengan seorang gadis yang baru pecah selaput darahnya memang tidak memuaskan, kerana gadis itu tidak nyaman dengan darah yang keluar pada malam pertama (kebiasaannya) dan rasa pedih pada kemaluannya. Sehingga ia tidak akan hendak berlama-lama. Untuk mengetahui selapaut dara yang pecah, cuba konsentrasikan mata anda kedahi isteri anda, kalau dia berkerut ertinya dia menahan sakit, tetapi kalau dia berpura-pura, faham-fahamlah…
Wallahu’alam..

LEHER
Leher juga menjadi salah satu tempat yang dapat menunjukkan gadis itu masih suci atau tidak. Bila leher perempuan itu nampak berkedut-kedut, artinya perempuan itu pernah disentuh laki-laki. Garis kedutnya bukan seperti garis kedutan kerana tua, garisnya kecil-kecil, pendek-pendek dan putus-putus, bukan garis yang panjang. Kalau ingin melihat dengan jelas tunggulah gadis itu menundukkan kepalanya. Lihatlah dengan cepat dan cermat.!. bila gadis itu selalu dipegang lelaki, maka lehernya terdapat tanda-tanda hitam kecil dilubang romanya dan warna lembab kecil seperti bintik-bintik. Adakalanya lubang bulu roma nampak jelas dileher, ini juga berarti gadis itu sering disentuh. Kalau gadis itu berleher panjang (jenjang), coba perhatikan dibahagian lehernya, jika terdapat garis-garis urat yang bersilang artinya gadis itu masih suci. Jika terdapat garis-garis yang melintang, bukannya urat yang melintang, ini bererti perempuan itu sudah pernah melahirkan anak. Wallahu’alam.

PIPI
Wanita yang tidak suci lagi wajahnya tidak berseri-seri, pipi gadis yang masih suci senantiasa mengghairahkan dan merah segar. Kalau pipi gadis yang pernah dicium warna kemerah-merahan akan hilang. Kalau pipi itu merah kerana dicium ayah atau saudara sekandung maka tidak membahayakan terhadap kesucian gadis tersebut. Cuba perhatikan betul-betul pipi gadis yang tidak perawan lagi terdapat garis melintang yang tidak begitu jelas/tampak. Walau bagaimanapun pipi gadis yang pernah kena cium masih tetap cantik, akan tetapi kalau sudah biasa dicium/disentuh lelaki, lesung pipinya kurang dalam dan terdapat satu garis disebelah lekuk lesung pipinya. Gadis yang masih suci, bila berbicara disekitar pipi kanannya maupun kiri cepat berpeluh, dan peluh ini akan keluar walaupun ditempat yang sejuk. Peluh yang dimaksud mungkin tidak nampak kecuali dilap dengan tissue. Cuba perhatikan bahagian tepi telinga seorang gadis. Dibahagian itu terdapat anak rambut yang halus dan lembut. Apa bila gadis itu tidak suci lagi, anak rambut itu tidak akan gugur, tetapi masih tetap ada, namun menjadi keras bahkan kasar. Apabila ditiup angin anak rambut itu nampak begitu kasarnya dan disisi pipi kelihatan agak gelap walaupun gadis itu berkulit hitam manis. Wallahu’alam..

“Berpesan baiklah kamu terhadap wanita, sesungguhnya wanita itu diciptakan dari tulang rusuk. Dan yang paling bengkok bahagian atasnya. Oleh kerana itu, apabila kamu paksa untuk meluruskannya maka akan patahlah ia, dan apabila kamu membiarkan, maka akan bengkoklah ia selamanya”. (HR. Bukhari Muslim).


89 comments:

  1. whowh !!!
    m'remg bulu rome bace
    nseb ak msih dare

    ReplyDelete
  2. tgh2 aku ngantuk,SEGAR balik pas baca bnda ni.. hairan betul

    ReplyDelete
  3. *salam,

    ni pendapat saya la kan,

    takut pulak tips ni boleh jadi fitnah.

    ada je perempuan yang natural badan dia macam tu.ramai je.

    tak pasal2 je orang yang tak de kena mengena kena tuduh tak dak dara pulak nanti.

    maybe boleh selitkan sekali sumbernya..

    Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan (ilmu) tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya.” (QS. al-Isra’ 17:36)

    salah silap harap maaf.wallahu'alam.

    ReplyDelete
  4. @najwa setuju dgn najwa.. kalau diperhatikan betul2, tanda2 di atas lebih kepada tanda2 perempuan yg sudah meningkat usia.. pd pandangan saya, mungkin org yg membuat pemerhatian ini dulu2 membandingkan isteri org dgn anak ramaja.. maklumlah, isteri org semestinya berumur, dan mempunyai kebanyakkan tanda2 di atas..

    ReplyDelete
  5. .... lengkap sekali bisa di jadikan analisis baut pria

    ReplyDelete
  6. Assalam...
    Terbaca la pulak pasal mende nie... Ok, mcm nie... Sebenarnya ada sesetengah perkara di atas mungkin releven. Namun ada juga yang telah hilang relevennya...
    Pertama, gaya hidup hari ini telah berubah.
    Kedua, barangan yang digunakan seharian mempunyai bahan kimia.
    Ketiga, ada sesetengah dari tanda boleh wujud disebabkan onani (maaf menggunakan perkataan ini) sahaja dan bukan disebabkan hubungan seks.

    Jadi jangan la fitnah wanita yang suci sesuka hati disebabkan hal ini. Sekian.

    ReplyDelete
  7. [co="red"] terpulang pada individu untuk percaya atau tidak tips ni.. ada yang betul n ada yang macam ragu-ragu tips ni :D papepun, entri ini memang terbaik !! I likeeeee :D [/co]

    ReplyDelete
  8. info yg sgt brguna :D

    jom puasa bulan sya'ban
    http://eleventx.blogspot.com/2011/07/jom-puasa-bulan-syaban.html

    ReplyDelete
  9. Entri yang menarik....tapi tak perlu la percaya seratus peratus..:)

    ReplyDelete
  10. [co="yellow"]betul tu.. info sekadar berkongsi.. ada yang betul n ada yang ragu2.. so tak perlu percaya 100& :)[/co]

    ReplyDelete
  11. my mom ade anak 6.but semue ni dah test petande2 suci juk mak saye tu?
    this doesnt make any sense.but thnx for sharing.:)

    ReplyDelete
  12. bila org dah baca entri ni, mungkin lps ni ramai laki yg akan memerhati perempuan. mungkin lps ni, perempuan yg takde dara atas sbb tertentu (mgkn sbb di rogol) akan hilang keyakinan utk berjalan di tmpt awam bila lelaki dah tau tanda tanda ni. I think, this thing shouldnt be post and spread. boleh timbulkan fitnah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ah ye perempuan..tak berabes rogol2.....da miang tu miang je la

      Delete
    2. ah ye perempuan..tak berabes rogol2.....da miang tu miang je la

      Delete
  13. pantatnya, dan cara jalannya tidak di bahas

    ReplyDelete
  14. mungkin ada yang betul tetapi kesian kalau terdapat lelaki yang percaya bulat2 benda2 gni.sbb terdapat banyak faktor yang boleh mempengaruhi perubahan seseorg perempuan..tak semestinya kalo dah x suci je leh jd gtu

    ReplyDelete
  15. boleh pecaye ke ni ??kalau girl mg da buncit too mcm mana ?yg rmbut mmg ta elok mcm mana ?ade yg logik , ad yg ta logik ! yes fitnah boleh berlaku kalau ta betul.

    ReplyDelete
  16. thanx for the good info.....;;)

    ReplyDelete
  17. @Anonymous[co="blue"]baguslah kalau macam tu .. hehehe :)[/co]

    ReplyDelete
  18. @kudingkin[co="pink"]awatnya heran tu bro? hahaha ;p[/co]

    ReplyDelete
  19. @najwa [co="purple"] hai najwa.. sebenarnya info sebegini jangan la ambil serius sangat sebab belum tentu tips ini semuanya betul.. hanya diri sendiri je yang tahu kan? memang ada sesetangah yang betul tapi take positif je la ya :) [/co]

    ReplyDelete
  20. @Enchik Nine [co="red"] yes.. setuju dengan u bro.. janganlah ambil serius sangat tips sebegini.. info sebegini ambil tahu sudah tapi jangan percaya 100% [/co]

    ReplyDelete
  21. @:: hayati :: [co="red"] anda rasa fakta atau mitos? sy tak boleh cakap kedua-duanya sebab ada yang betul n ada yang tak berapa pasti.. terpulang pada individu untuk mempercayai atau tidak.. masing-masing punya pendapat sendiri :) [/co]

    ReplyDelete
  22. aku cadangkan cuba ko tengok kat mak ko sendiri

    ReplyDelete
  23. @zuhair [co="red"] aku pun cadangkan ko pun tengok dekat mak kau sendiri [/co]

    ReplyDelete
  24. rupanya bnyk cara yg bley kita tau org tu ada dara ke x...
    sebelum ni ssah org nk citer bab2 nie....thnks 4 info
    http://qasehmyra.blogspot.com/

    ReplyDelete
  25. zuhair agak kurang ajar . bodoh

    ReplyDelete
  26. lawa bahasa ko bro? ada budi bahasa tak ko ni?

    ReplyDelete
  27. anda rasa fakta ataupun mitos? terpulang kepada individu..

    ReplyDelete
  28. ni semua tipu la.tak semua betul.ntah mane budak ni copy paste.entry murahan.orang marah la kalu bace entry bodoh ni.

    ReplyDelete
  29. ada aku suruh ko percaya ke? 

    ReplyDelete
  30. huhu... dasyat entry ni... aku rasa pompuan yg dah pecah seram nak baca ni... haha

    ReplyDelete
  31. hahahaha jgn la percaya sgt tips ni.. amik tahu je sudah.. hehehe

    ReplyDelete
  32. Sangat berani! jarang sekali laman2 blog lain mau kongsi info sebegini. tiada salahnya tuan blog ni mahu berkongsi info utk teman2..apa gunanya wujudkan blog klu xboleh kongsi pengetahuan dengan org lain. klu xdpt terima hakikat, terserah..fakta atau auta itu semua terserah kepada kita untuk menerimanya. yg penting kita mengamalkan kehidupan yg sihat berlandaskan syariah dan berusaha mengelakkan diri daripada terjebak dgn kemungkaran...;)

    ReplyDelete
  33. ini semua saje2 je kan..,bukan betul pon..,,tak bleh pecaya sgt

    ReplyDelete
  34. hahahaha baguslah kalau masih dara.. ahaksss

    ReplyDelete
  35. janganlah percaya 100% tentang info n tips ni.. aduhhh

    ReplyDelete
  36. ambil ilmu dan fahaminya saja ok :)

    ReplyDelete
  37. wasalam.. yup.. memang sesetangah boleh pakai dan mungkin ada yang tidak.. apa yg boleh dirumuskan disini, jgnlah percaya 100% tentang hal ini.. itu saja..

    ReplyDelete
  38. terpulang kepada individu.. hehehehee

    ReplyDelete
  39. jangan lah percaya 100%.. adehh

    ReplyDelete
  40. welcome :) yes, terpulang kepada individu.. 

    ReplyDelete
  41. tak jugak saja2.. ada yg dah buat research.. so terpulang kpd individu la nak percaya ke tidak.. itu saja..

    ReplyDelete
  42. yes cahaya.. setuju sangat :)

    ReplyDelete
  43. owh...
    ad cra lain erk nk taw??
    tpi kn...
    klu pmpuan 2 mmg prut bncit camne??
    he3...ssah jgak erk nk taw sbb kn bdn mnusia lain2...
    anyway..thanks 4 the info..^_^

    ReplyDelete
  44. yup.. mmg la bdn manusia ni lain2.. info ni sebagai ilmu je.. jgnlah percaya 100% yer.. hehehe

    ReplyDelete
  45. p'kongsian yang sangat menarik.. Mira teruja sangat bila baca entry ni. teruskn usaha dlm m'cari info2 yg berguna macam ni ye.. 

    Cerita pulak pasal "aku masih Dara" ni, Mira tak berani nak cakap lebih2 cox Mira pun perempuan, gadis jugak. Mira just bole nasihat n mengingatkn diri s'diri supaya tak buat bnde2 yang bole m'rosakkan diri s'diri. So, tepuk dada tanyalah Iman.

    aylliarimasiprincess.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. thanks jugak mira coz sudi membaca :) yup.. tips ni tak semuanya betul dan tak semuanya tak betul.. its depends to individu jugak samada nak percaya atau tidak :)

    ReplyDelete
  47. ee.. seram nyer.. ta pna wat pn tp most of tnde2 yg ta suci uw da ade,,cmanew ek??

    ReplyDelete
  48. hello morgirl.. itu terpulang kepada individu.. kalau tak pernah buat, alhamdulillah baguslah.. :)
    info ini tak semuanya betul, dan setiap tips ni mungkin berbeza pada setiap individu.. apa yg boleh i ckp, tepuk dada tanya hati :) hehehee

    ReplyDelete
  49. so... ur GF mcm mn ??

    ReplyDelete
  50. macam mana nak jawap ek kalau dah kawin?

    ReplyDelete
  51. Ye la Morgirl. Kekadang tu cuma kebetulan saje. Jangan risau la. Kalau tak pernah buat benda benda tu, apa nak takut. Lelaki pun bukan pandai sangat pompuan. Asal ada kira nak terjah jer..

    ReplyDelete
  52. Selalunya kalau pompuan tu perut buncit, dia kena perbuatan orang...(orang lelaki)

    ReplyDelete
  53. hahahaha setuju! ekeke lawak tul komen ni..

    ReplyDelete
  54. Just want share...August 9, 2011 at 9:03 PM

    Aku tak setuju...dr segi pendidikan kesihatan dara itu hanya satu selaput dibahagian dalaman wanita..Ianya boleh pecah atau hilang rosak tidak semestinya semasa hubuingan kelamin tetapi..dalam keadaan melasak seperti menaiki motosikal,atau sebarang aktivity lasak y boleh memudaratkan alat sulit wanita...HazIssac study abes2 lu soal ni br nak share....awak menagetifkan pemikiran kaum adam terhadap hawa hanya dengan TULISAN...sekian....i just want to share with u guys...

    ReplyDelete
  55. salam.. as i said, this article dun accept all the things that ! semuanya ada pendapat masing2.. ada tak baca komen2 yg lepas? kalau ada baca, i already told that this article plz jgn percaya bulat2.. dan jgn blame org jugak kalau tak baca komen sekali.. untuk mendapat sesuatu jawapan, sila baca apa yg ditulis oleh komen2 yg terdahulu.. 

    perkara ni simple, terpulang kpd individu samada nak percaya ataupun tidak dan tak semuanya betul.. mmg aktiviti sukan meliputi semua aspek tp plz take positif, this for share, jika anda menilai dengan positif, positif la jawapnya... jika anda menilai dgn negetif, negetif la jawapnya.. its depends on individual.. tak suruh percaya 100% :)

    ReplyDelete
  56. nonsense for u but not for others ;)

    ReplyDelete
  57. i dah tnye my auntie about this.. dia sowg doctor pakar sakit puan.. kebayakkan benda ni melalui horman... kalau orang lain tengok perempuan ada ciri2 ni, xpasal2 di tuduh tiada dara.. kecian wanita tersebut..

    ReplyDelete
  58. yes.. betul.. kebanyakkannya melaui hormon.. ada hormon yg menyebabkan wanita tersebut mempunyai tanda2 seperti di atas, tapi ada jugak tidak.. ia meliputi byk aspek, kesihatan, sosial hidup, sukan dan byk lagi.. mmg tak semua perkara di atas boleh di ambil sebagai point tapi ada jugak yg boleh di ambil point :)

    ReplyDelete
  59. ada jugak yang dah kawen bertahun2 dan ada anak 4 / 5 orang... body kalah anak dara... kulit licin mcm telur... pergh... so, kesimpulannya, benda nih x leh la percaya sangat....

    ReplyDelete
  60. pliz la remove tips yg xley pakai ni..dh la suh peratikan aurat pmpn..zina mate kot!!!  kaum lelaki yg bce memg la akn pcaye 100%..kesian kat pmpuan2 yg masih suci tp dipandg serong sbb ade ciri2 camtuh.. 

    ReplyDelete
  61. memang la.. ada ke cakap suruh percaya 100%?

    ReplyDelete
  62. jgn rendahkan martabat wanita!

    ReplyDelete
  63. saya setuju dgn pendapat najwa tu..artikel mcm ni takda nilai credibility n reliability nya.. bila nak cakap tentang benda2 mcm ni, cakaplah berdasarkan fakta. sebab kalau tak betul, tak ke menjadi fitnah tu.. Ye saya tahu awak memang akan cakap "tak payah percaya 100%".. saya tak percaya langsung pun..tp akan ada org2 yg percaya benda ni bulat2...jadi awak fikir2kan lah...teguran yg baik bnyk yg dah diberi... Lagipun artikel ni banyak menganjur lelaki supaya memerhati wanita...aurat wanita...awak tak fikir ke?

    Jgn lah sebarkan benda yg kita tak tahu kesahihan nya...ya ilmu sebaiknya dikongsi, tapi ilmu yg benar, bukan benda2 yg tak pasti kesahihannya mcm ni...

    Saya sbg kaum wanita merasa tak patut sgt awak share benda2 yg tak pasti kebenarannya mcm ni tentang kaum wanita... Jika awak seorang yg berilmu, cerminkan diri awak seorang yg berilmu melalui penulisan. Ya, memang ada org yg bersetuju dan percaya je ngan enty awak ni, tp itu semua sbb mereka pun sama ja mcm awak, tak cukup ilmu.

    Dan saya sarankan pd awak, sebelum awak nak cari gadis yg baik2 melalui cara "memerhati" fizikal dan aurat mereka, lebih baik awak perbaiki diri awak sendiri... Bukankah dah dijanjikan Allah perempuan yg baik untuk lelaki yang baik. yakinlah dgn janji Allah. Tak perlu awak tambah dosa2 dgn memandang aurat wanita, bukan itu caranya nak dapatkan wanita yg baik menjadi calon isteri.  Ini pesanan bukan utk tuan blog saja, bahkan semua lah senang.

    Tak baik sebarkan benda2 yg tiada kesahihannya mcm ni. Entry mcm ni boleh menjadi fitnah. Tambah2 pulak artikel ni bercerita tentang ciri2 perempuan yg kehilangan dara akibat zina? Saya rasa awak pun tahu kan apa hukumnya mengatakan seorang perempuan suci pernah berzina? Berat tu?

    Tak perlulah awak cakap pada saya "tak perlu serius sgt dgn entry ni". Bg saya, nak tulis tentang benda2 mcm ni, mmg kena serius. Jgn sampai tak pandai membezakan apa itu fakta. Saya tertanya2 dari mana sumber rujukan awak? Sekurang2nya awak nyatakan sumber dgn lebih jelas. Supaya pembaca boleh menilai dgn lebih baik.

    Dari segi sains, setiap point yg awak tulis di atas ni boleh dipertikaikan. Tp tak perlu lah saya nak hurai satu2.

    Berhati2lah dalam menyebarkan sesuatu perkara melalui blog awak. Lg penting jika awak ada dapat hasil/pendapatan melalui penulisan awak ni. Janganlah kerana inginkan hits blog tinggi sampai sanggup tulis artikel yg tak benar, asalkan dapat tarik hits saja. Tak risaukah awak pendapatan awak tu tak berkat?  Tepuk dada, tanya selera. Saya tiada hak utk menghukum, tapi saya dikurniakan akal, yg awak juga ada. Niat saya komen ini sebagai teguran ikhlas. Pendapat saya, ada baiknya awak remove entry ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sgt3 setuju dengan komen yg pjg lebar ni...but yet he still didnt remove this post coz I'm reading this in 2013..kot ye pon xnak org caye edit la sket post ni..do u expect ppl to read every single comment kt sini?? Pikirla bai! Brape byk dosa yg anda kutip kalo laki2 kat luar sna yg mempraktikkan tips "xleh caya 100%" awk ni...ubah sementara masih hidup..nanti kalo dh takde, n org still bca n pcaya n ikot/buat, x ke naya awk kt kubur tu nanti? Ini nasihat ye..jgn kata "kubur masing2" plak..

      Delete
  64. Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan
    (ilmu) tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati,
    semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya.” (QS. al-Isra’ 17:36)

    ReplyDelete
  65. Menarik tapi serius aku setuju dengan sesetgh pengkomen. Perkara ini boleh jadi fitnah dr sengaja atau tidak sengaja. Walapun kebanyakannya tak boleh hendak dipercayai tapi setelah membacanya 99.99% lelaki akan menoleh dan pandang wanita / remaja perempuan di sekeliling lalu mempraktikkan apa yang dibaca. Sama ada benar atau tidak, pasti dia praktikkan dan aku pun tak sengaja menoleh kat akak kaunter tuh, tengok dahi die licin ke tidak. Astafirullah, baik aku jangan cakap pape. Kalau die dara ke tak, tetap aku tidak tahu..
    Memang bahaya jugalah baca menda macamni..hampir berzina mata aku...

    --------------------
    Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan
    (ilmu) tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati,
    semuanya itu akan diminta pertanggungan jawabnya.” (QS. al-Isra’ 17:36)

    ReplyDelete
  66. dara to to not top important,. kalo maseh ada dara,.p trbuke aurat wtpe
    btw nie mgarut ,. dara ke x,. soal maruah 2

    ReplyDelete
  67. Jgn pecaya 100%...ad yg tbuh smula jdi cm tu..jgn confirmkn dye x dara plak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmh susah lah skarang nak dapat pempuan mcm dlm post di atas..maybe ada kot...tp kat hutan lah yg x tahu bwa motor..tak tahu b'sukan, tak tahu panjat2..perempuan zman skarang pon da rmai yg moden..kije pon wat ape yg laki wat..tak relevan dah menda2 mcm ni..

      Delete
  68. memang ada benar dalam testimonial di atas kerana saya pernah di ajar oleh orang-orang tua berpengalam dalam bidang-bidang ini xD, ada yang takut knowledge so mereka paksa kamu buang ohh jangan biar semua orang tahu specially lelaki teruna supaya tidak tertipu dengan wanita tidak suci, terima kasih sharing

    ReplyDelete
  69. nie boleh percaya ker?macam ne plk lau pmpn hitam rentung?kalo pert dh mmg boncit cm ne plk?lau mta dh mmg hitam sbb xckp tido plk cm ne?lau rambt pmpn mls nk cuci dh mmg kasar mcm ne plk?kalo pipi kulitnye hitam mcm ne nk nmpk merahnya?kalo lesung pipit dh mmg xda cm ne nk thu?kalo payudara wnita dh mmg hitam legam cm ne nk tgk ada dara x?lau leher xda retaak2 gan kedot cm ne nk tgk ada dara ke x?lau bibir xpnh merah cm ne plk?n bibir sentiasa xda retak2?sila jwb please?

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya nama chidi saya tidak tahu maksudya anda

      Delete
  70. sy sorang laki berumur 20 tahun....slalu tertanya cara mengetauhui adakah semua perkara di atas ini betul...saya sudah mempunyai teman wanita....bercadang hendak bertunang hujun tahun ini...bernikah pada bulan 6 tahun depan..boleh ke saya guna cara di atas untuk mengetauhui tentan kesucian/dara seorang wanita...harap seseorang boleh jawabkan...saya perlukan jawapan.adakah kenyataan di atas benar...

    ReplyDelete