banner ad
Home » » Kejadian Tsunami Jepun Di Sebalik Al-Quran!

Kejadian Tsunami Jepun Di Sebalik Al-Quran!





Sebelum ni aku ada tulis artikel mengenai "Hotel Love" dimana, Negara Jepun iaitu Negara yang termaju dan tercanggih dari segi Teknologi, Keselamatan. Negara Jepun juga telah membina "Hotel Love" di mana tempat untuk melepaskan nafsu untuk rakyat Jepun.. dengar macam terkejut kan? Nak tau lebih lanjut kena baca entri "Di Jepun Ada Hotel Love" <--KLIK UNTUK CERITA PANAS NI.. 


Lepas tu aku buat plak entri terlatest mengenai "Disebalik Tsunami Jepun, tersingkap tersurat dan tersirat"  <-- KLIK UNTUK BACA.. tanda-tanda Negara itu akan dilanda badai..
Wallahualam..


Tapi yang menguatkan lagi pasal tragedi Tsunami Jepun ni, sedang aku search Internet baca tentang keadaan terkini Tsunami Jepun tu, aku terbaca plak artikel ni.. mula-mula macam tak percaya, tapi... ada masuk akal jugak.. ye lah, aku ni tak arif sangat tentang agama, tapi input yang boleh masuk akal, tak salah aku share dengan korang kan? So, kali ni entri 
berkenaan "Disebalik Tsunami Jepun Mengikut AL-QURAN" 


JOM BACA!!


Bissmillahhirrahmannirrahim..
SUBHANALLAH... HIKMAH DITEMUI SELEPAS BERLAKUNYA SUATU KEJADIAN....



Sekarang ni hangat orang dok memperkatakan tentang isu tsunami dan gempa bumi di Jepun yang memusnahkan hampir keseluruhan Wilayah Sendai pada hari Jumaat yang lalu.

Jom kita singkap kisah dan fakta di sebalik kejadian tsunami Jepun 11.03.2011.


Fakta kejadian Tsunami di Jepun:-Tarikh : 11 Mac 2011 bersamaan dengan 6 Rabiulakhir 1432HRabiulakhir adalah bulan keempat dalam Islam, jadi 11.03.2011 bersamaan dengan 06.04.1432H

Pembuktian dilakukan disebalik tarikh Hijrah ini iaitu 06.04.1432H.
1432 kita cerakinkan menjadi 14||32
Jawapannya boleh diperoleh dari Juz ke-14 di dalam Al-Quran iaitu bermula dengan Surah Al-Hijr. Tsunami berlaku pada bulan 4. Kita singkap ayat keempat dari Juz ke-14 ini.. 


"Dan kami tidak membinasakan suatu negeri, melainkan sudah ada ketentuan yang ditetapkan baginya."

Pembuktian seterusnya adalah lokasi. Atau lebih tepat lagi kedudukan berlakunya tsunami ini iaitu di Negara Jepun. Paling tepat di Wilayah Sendai. Kedudukan Geografi Jepun adalah pada Latitude 36, Longitude 138.
Dari tahun kejadian iaitu 1432, kita telah ketahui akan berlakunya malapetaka seperti yang disebutkan dalam juz ke-14. Kita cerakinkan pula 32 menjadi 3||2. 

Ambil pula lokasi latitude dan longitude Jepun dan tambahkan angka di dalamnya..

3+6+1+3+8 = 21 kemudian 2+1 = 3..
Maka terbuktilah nombor 3 menjadi pilihan..Nombor 3 yang dimaksudkan dalam proses cerakin di atas adalah negara Jepun.

Ambil pula lokasi latitude dan longitude Wilayah Sendai
Latitude 38'15 dan Longitude 140'53
Buat proses penambahan seperti sebelumnya..

3+8+1+5+1+4+0+5+3 = 30 kemudian 3+0 = 3

Terbukti: nombor 3 yang tertulis dimaksudkan wilayah Sendai.

Seterusnya kita lihat pada angka 6. Iaitu pada hari ke-6 bulan ke-4 Islam itu.
Jabatan Meteorologi Rusia melaporkan kejadian tsunami berlaku pada jam 1446 mengikut waktu di Jepun.
Seperti proses yang dilakukan sebelumnya, kita ulang lagi.

1+4+4+6 = 15 kemudian 1+5 = 6
angka 6 disini membuktikan masa kejadian tsunami berlaku.


Dari tahun 1432H, setelah dicerakinkan kepada 14||32, kita cerakinkan pula angka 1 dan 4. Angka 1 boleh diambil sebagai permulaan hari. Dan di dalam kalendar Islam, Jumaat merupakan permulaan hari untuk minggu tersebut. Jadi, angka 1 merujuk kepada hari berlakunya kejadian tersebut.

Lihat..betapa benarnya ayat-ayat yang diturunkan di dalam Al-Quran. Segala sesuatu yang tertulis akan tetap berlaku. Walaupun sudah berabad lamanya kitab Al-Quran ini diturunkan kepada kita, umat nabi Muhammad. Walaupun zaman semakin berubah, Naskhah Al-Quran tetap kekal sepanjang zaman. 

Dipercayai terdapat banyak lagi rahsia yang masih tidak dapat diketahui dalam tarikh ini. Namun, apa yang tertulis dan terbukti ini pun telah membuatkan kita lihat sendiri betapa mulia dan agungnya kitab Al-Quran ini. Setiap sesuatu yang berlaku di dunia ini telah pun disebutkan di dalam Al-Quran. Hanya tinggal kita untuk mengkaji kalam-NYA. Wallahualam.. 


Yang benar itu datangnya dari ALLAH dan segala sesuatu yang buruk itu diatas kelemahan diri saya sendiri. Wallahualam..


Kat Sini aku tatapkan gambar-gambar Jepun yang dilanda badai.. ambil pengajaran dan fikirkan sejenak, siapalah kita kalau nak dibandingkan dengan tuhan.. bila tuhan murka, musibah akan diturunkan serta merta kepada kita.. sama-samalah kita memuhasabah diri.. 
Wallahualam..


























p/s: di persilakan untuk share. bg mengingati kite kembali tentang segala perkara yang terkandung di dalam Al-Quran adalah benar buat selamanya. mahupun di dunia atau pun akhirat.. @Haz Issac